Consumenten hebben dankzij internet meer controle over hun uitgaven

60 procent van de Nederlanders ziet het als een sport om het beste product tegen de laagste prijs te kunnen kopen. Dankzij internet en de komst van vergelijkingssites heeft 80 procent van de Nederlanders zelfs meer controle over de uitgaven. Ongeacht de prijs verwachten we wel een goede service. De helft van de Nederlanders vindt een mobiele applicatie hier een onderdeel van.

Prijzen vergelijken

Ruim 70 procent van de Nederlanders krijgt er een rush of kick van als zij een product kunnen kopen voor minder dan de reguliere verkoopprijs. En ruim 60 procent stelt een aankoop met regelmaat uit als ze er geen korting op kunnen krijgen. Driekwart let er bij maandelijkse terugkerende kosten, zoals een abonnement goed op dat ze een goede deal kunnen maken.

Nederlanders zijn verder erg bedreven in het zoeken naar een goed koopje of juist de beste koop. De zoektocht gebeurt meestal online via een zoekmachine (72%), vergelijkingssites (58%) en websites van leveranciers of van winkels (45%). Op de ouderwetse manier via reclamefolders (42%) en in de winkel zelf (38% lijkt in populariteit af te nemen.

Een goede service

Nederlanders verwachten trouwens niet alleen een goede prijs maar ook een goede service. Zo vindt 85 procent dat wanneer je iets met korting aanschaft, je dezelfde service als met korting zou moeten krijgen. Een app is volgens veel Nederlanders een onderdeel hiervan. Zelf inzicht in de gegevens (55%) hebben en zelf de zaken aan kunnen passen of regelen via de app (50%) ziet men graag terug in een app.

Wat is jouw ervaring? Heb je een vraag? Reageer hieronder!

Je email adres zal bij het plaatsen van je reactie niet worden getoond.

Meer artikelen