Toename in combinatie mobiel abonnement en Alles in 1 abonnement

Meer dan 700.000 huishoudens in Nederland hadden aan het eind van vorig jaar een alles in 1 pakket (internet, bellen en televisie) en mobiele telefonie. Deze pakketten, ook wel bekend als quad play, waren goed voor een aandeel van meer dan 10 procent in de totale breedbandaansluitingen markt. Dit houdt een groei in van haast 4 procent in vergelijk met het jaar ervoor.

Door deze grote groei in aansluitingen is de omzet van quad play uiteraard ook omhoog gegaan. Van de totale multi-play omzet is quad play verantwoordelijk voor 15%, wat het jaar ervoor nog maar 9% was. De gehele omzet van Nederlandse providers in het laatste kwartaal van 2015 was net wat meer dan 1 miljard euro. Dit is wederom een stijging, ditmaal van 7,5 procent in vergelijk met het laatste kwartaal van 2014.

Ook al is er een groei van quad play, toch blijft het grootste gedeelte van de huish
oudens in Nederland gebruik van een triple play-aansluiting maken. Ongeveer 4 miljoen huishoudens in Nederland combineren drie diensten bij een door hun uitgekozen provider. Hiervan is meer dan 60% klant bij Ziggo en haast 30% bij KPN. Het restant van 10% zit bij onder andere tele2 en Vodafone.

Wat is jouw ervaring? Heb je een vraag? Reageer hieronder!

Je email adres zal bij het plaatsen van je reactie niet worden getoond.

Meer artikelen